Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Konferencja bibliotekarzy

Treść

Wykład o technikach skutecznej promocji był głównym punktem programu konferencji bibliotekarzy powiatu nowotarskiego, która odbyła się wczoraj w czytelni Miejskiej i Powiatowej Biblioteki Publicznej w Nowym Targu (budynek MOK-u). Skuteczna promocja biblioteki może oznaczać nie tylko powiększenie grona czytelników, ale również zwiększenie możliwości uzyskania funduszy - biblioteki gminne finansowane są z budżetów samorządów. Autorem prelekcji był dr Zbigniew Żarczyński, wykładowca w Zakładzie Psychologii Stosowanej na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Temat sam w sobie ciekawy, zyskał jeszcze na atrakcyjności dzięki formie, w jakiej był podany - teorię wykładowca okraszał anegdotami i obrazkami sytuacyjnymi, szeroki zaś kontekst prelekcji sprawił, że jej treść może zostać wykorzystana zarówno w pracy bibliotekarza, jak i w wielu innych życiowych sytuacjach. Dotyczył bowiem budowania pozytywnych relacji na linii sprzedawca - klient, oraz osiągnięcia celów. Celami zaś tymi są: sprzedany towar (np. wypożyczona książka) oraz zadowolenie klienta (czytelnika). Dr Zbigniew Żarczyński specjalizuje się w psychologii menedżerskiej, psychologii organizacji i zarządzania, psychologii marketingu, sprzedaży i negocjacji, a także w psychologii stresu. Odbył stypendium w USA (University of Wisconsin, School in Stevens Point), oraz staże na uniwersytetach w Holandii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii. W Polsce dr Zbigniew Żarczyński jest również wykładowcą w Ośrodku Doskonalenia Kadr Ministerstwa Gospodarki. Należy do Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Polskiego Towarzystwa Ergonomicznego. Jest autorem i współautorem licznych publikacji, zarówno polskich, jak i anglojęzycznych. W konferencji wzięli udział pracownicy bibliotek powiatu nowotarskiego. Jej organizatorem była Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna w Nowym Targu. (AGN) "Dziennik Polski" 2007-11-06

Autor: wa